Upozornění na podvodné online stránky, které nabízejí produkty Faber-Castell. Více informací

Základní techniky s pastelkami Albrecht Dürer Magnus

The Albrecht Dürer Magnus is fully water soluble thanks to the highquality materials and the experience of Faber-Castell. This enables perfect colour transitions between dry and wet areas and enables lines to merge seamlessly into areas of colour. With only a few brush strokes, the colour can be painted on finely or over large areas and unfolds its unique colour intensity in its watercolour state. Thanks to the voluminous lead, a large number of pigments can be applied quickly and watercoloured afterwards. The colour intensity varies between vibrant colours and pastel shades depending on the amount of water used. If a more intense colour effect is required, colour can be applied on a separate sheet of paper, dissolved and applied to the already watercoloured area.

Umělecké pastelky Albrecht Dürer Magnus jsou díky vysoce kvalitním pigmentům se speciálním složením plně rozmalovatelné ve vodě. Rozmalovatelnost barevného pigmentu umožňuje dokonalé přechody barev mezi suchou a mokrou oblastí a umožňuje bezproblémové sloučení barevných stop do kompaktního akvarelu. Pouze několika tahy štětce může být barevná stopa rozmalována do malých nebo velkých ploch a její jedinečná barevná intenzita propůjčí akvarelu fantastický charakter. Díky velmi silné tuze lze velmi rychle nanášet velké množství pigmentu na papír a pokrýt velké plochy. Intenzita barev se mezi sytými a jemnými odstíny liší v závislosti na množství použité vody. Pokud je vyžadován intenzivnější barevný efekt, může být barva nanesena na samostatný list papíru, rozmalována vodou a posléze nanesena na již vytvořený akvarelový základ.

Malování na barevný základ

Rozmalování barvy vlhkým štětcem změní nanesený pigment na papíru v zářivý akvarel.

Malování na mokrý papír

Při kreslení na mokrý papír pastelka uvolňuje velké množství barevného pigmentu, který se ve vodě rozpouští. V závislosti na úrovni vlhkosti papíru se uvolňuje různé množství pigmentu. V případě, že chcete zanechat barevnou stopu na vlhkém podkladu, která se nerozpustí, tak použijte permanentní pastelku.

Rozprašování vodou

Velmi zajímavých efektů dosáhnete, pokud na barevný povrch nastříkáte vodu z rozprašovače. 

Šrafování

Pokud chcete použít techniku šrafování a vytvořit pravidelné slabé linie pomocí pastelky Albrecht Dürer Magnus, tak držte pastelku ve svislé poloze vůči papíru.

Pokud držíte pastelku skoro ve vodorovné poloze vůči papíru a špička se celou plocho dotýká papíru, můžete vytvořit větší rovnoměrné plochy, které jsou například ideální pro stínování.

Intenzita barvy a odstínů

Změnou tlaku na pastelku lze vytvořit různou intenzitu barvy. Pastelka Albrecht Dürer Magnus je robustní pastelka se silnou tuhou, která je velmi odolná a umožňuje vytvářet velmi intenzivní barevné oblasti.

Saturace barev

Sytost či saturace znamená v teorii barev intenzivnost barvy neboli barevnost. Světlé barvy jsou průhledné, zatímco tmavé barvy průhledné nejsou. Vrstevní barev na sebe od světlé po tmavou zvyšuje sytost barvy.

Míšení barev

Velký počet uzavřených čar vytváří efekt, který lze modifikovat a zesílit překrýváním různých barev. Různé smíšené barvy mohou být vytvořeny v závislosti na pořadí, ve kterém jsou barvy vrstveny.

Korekce barevné stopy

Stěrací pryže jsou skvělé nejen pro opravu chyb, ale mohou být také použity pro záměrné vytváření speciálních efektů. Jakmile je nanesena na papír, může být z papíru lehce odstraněna pomocí pryže. Tím se vytvoří zajímavé bílé oblasti nebo méně intenzivní barevné oblasti.

Barevné efekty

Pomocí nožíku (nejlépe uměleckého, který má speciální ostří) lze na kresbu přidat barevný pigment seškrabáním přímo z barevného hrotu pastelky a poté rozmazat papírovou těrkou. Tak se dosáhne naprosto skvělých barevných efektů.