Firemní logo

Firemní logo společnosti Faber-Castell je známé a uznávané na celém světě: dva bojující rytíři na tmavě zeleném podkladu.

Ale odkud vlastně tento znak pochází? Do roku 1898 vlastnila společnost rodina Faberů a byla známa jako A.W. Faber. Poté se Ottilie von Faber, dědička podniku, provdala za hraběte Alexandera zu Castell-Rüdenhausen. Ale její dědeček Lothar von Faber ve své poslední vůli stanovil, že jméno Faber musí navždy zůstat v názvu společnosti. A proto si změnili příjmení na Faber-Castell.

Roku 1905 hrabě Alexander představil novou řadu tužek nejvyšší kvality, které nazval Castell. Aby je odlišil od konkurence, hrabě Alexandr si jako barvu pro lak na povrchu tužek zvolil barvu svého pluku: zelenou.

Během let se z tužek Castell stala klasika. Hrabě Alexander také nechal namalovat dva „rytíře tužky“, reklamní motiv, který po desetiletí zdobil krabice a pouzdra.

Později byl tento motiv shledán zastaralým a bylo od něj proto upuštěno. Avšak když na počátku 90. let 20. století vytvářel současný hrabě novou firemní image, rytíři Faber-Castell byli znovu povoláni do boje. Nyní jsou ve stylizované formě hlavní součástí loga společnosti.